JAK ZADBAĆ O SKÓRĘ OD WEWNĄTRZ?
    Uroda
JAK ZADBAĆ O SKÓRĘ OD WEWNĄTRZ?

Uroda od środka - poznaj 9 wskazówek na piękną cerę, zdrowe włosy i ciało bez cellulitu.

1. Oczyść dietę i jedz produkty przeciwzapalne.

Istnieje silne powiązanie między spożywanymi pokarmami a kondycją naszej skóry.

Dieta pełna cukru, nabiału, rafinowanych olejów i węglowodanów zawiera wiele prozapalnych związków i toksyn, które objawiają się na naszej skórze w postaci wysypek, trądziku, łupieżu czy łuszczycy.

Włączając do diety składniki przeciwzapalne takie jak: kurkuma, imbir, borówki, omega 3, awokado, zielone warzywa liściaste czy rosół kolagenowy, ponieważ dzięki nim możemy stymulować wzrost nowych zdrowych komórek skóry.

2. Wylecz infekcje i oczyść ciało z patogenów.

Jelita to klucz to zdrowia i zdrowej skóry. Skóra i     jelita pełnią podobne funkcje. To linia obrony przed patogenami. Skóra ma nawet swój mikrobiom. Stany zapalne jelit mają istotny wpływ na wygląd i kondycję skóry. Jedno z badań pokazało, że u 46% pacjentów z trądzikiem różowatym występował jednocześnie przerost bakteryjny jelita cienkiego (SIBO). Po włączeniu standardowego antybiotyku stosowanego w terapiach SIBO większość pacjentów zaobserwowała znaczne zmniejszeniem stanu zapalnego i nasilenia trądziku różowatego. 6)

Przerost Candidą może powodować egzemy, łupież, grzybicę paznokci i inne problemy ze skórą. Candida jest grzybem drożdżopochodnym, który nie powoduje choroby organizmu, ale w określonych warunkach może stać się patogenem. Tymi określonymi warunkami są zakwaszenie organizmu i procesy gnilne w jelitach.

Candida może przyczynić się do powstania tzw. nieszczelnego jelita, umożliwiając w ten sposób rozprzestrzenianie się toksyn, drobnoustrojów i drożdżaków poprzez krwioobieg po całym ciele, włączając w to skórę. To wyjaśnia, dlaczego naukowcy znajdują Candidę na skórze u pacjentów z egzemą. 7)

Dobra wiadomość jest taka, że naprawiając jelita możesz przywrócić skórze dobry wygląd oraz pokonać chroniczne problemy skórne bez konieczności sięgania po drogie, miejscowo i krótkookresowo działające leki, które nie sięgają przyczyny problemu.

Jeśli chcesz wiedzieć jak objawy daje zakażenie Candida albicans i jak się pozbyć tego grzyba przeczytaj tutaj

3. Wspieraj oczyszczanie organizmu.

Wątroba, nerki i jelita, to główne organy detoksykacyjne. Gdy zostają przeciążone, próbują pozbyć się toksyn przez skórę. To może powodować różnego rodzaju problemy skórne, dlatego żeby chronić skórę upewnij się, że drogi oczyszczania w twoim organizmie dobrze funkcjonują.

Pij odpowiednią ilość dobrej wody! Wszystkie komórki naszego ciała, włącznie z komórkami skóry potrzebują do prawidłowego działania ciągłego nawadniania. Bez odpowiedniej ilości wody skóra staje się sucha, obwisła i pomarszczona.

Nawilż skórę od wewnątrz dzięki prawidłowej diecie. Wprowadź na stałe do swojego jadłospisu, takie produkty jak np. owoce, warzywa, ryby. Stanowią one istotne wsparcie w trosce o promienną i nawilżoną skórę przez cały rok, niezależnie od warunków pogodowych.

Woda jest także potrzebna do oczyszczania organizmu z toksyn. Niestety, szybko ją tracimy, a woda którą wypijamy w ciągu dnia najpierw trafia do najważniejszych organów, a dopiero na końcu do komórek skóry.

Minimalne zapotrzebowanie na płyny oblicza się poprzez pomnożenie 30 ml przez naszą wagę. Czyli osoba o wadze 70 kg powinna wypijać minimum 2100 ml wody lub innych płynów dziennie. Ale kiedy na dworze panują wysokie temperatury lub pracujemy w suchych, klimatyzowanych pomieszczeniach, czy czeka nas duży wysiłek fizyczny, trzeba pić jeszcze więcej.

Najlepsza jest średniozmineralizowana, niskosodowa, filtrowana woda. Popijaj ją małymi łykami w ciągu dnia. Rozważ założenie stacji filtrów, aby mieć pewność, że pijesz dobrej jakości wodę. Koszty założenia takiej stacji zwracają się po roku. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz wskazówek w tym temacie.

Jedz produkty wspomagające oczyszczanie w tym: karczochy, seler, brokuły, jarmuż, buraki, szpinak i grejpfruty. Są to jednocześnie produkty alkalizujące organizm, które powinny stanowić 80% twojej diety.

Wybieraj produkty bogate w glutation. Glutation to najważniejszy nieenzymatyczny przeciwutleniacz produkowany przez nasz organizm. To właśnie od niego zależy prawidłowe funkcjonowanie innych antyoksydantów, np. witaminy C i E. Usprawnia regenerację tkanek, odtruwa organizm, oczyszcza go i potęguje odporność. Chroni nas przed atakiem wolnych rodników oraz przed rozprzestrzenianiem się toksyn wpływających na zdrowie naszej skóry. Produkty mleczne i zbożowe, jaja, tłuszcze, oleje i większość napojów charakteryzują się niską zawartością tego związku. Szukaj go w kurkumie, szpinaku, awokado, brokułach, arbuzach, szparagach, czosnku, kapuście, również kiszonej, cebuli.

4. Walcz z wolnymi rodnikami

Zbyt duża ilość wolnych rodników może doprowadzić do uszkodzeń w DNA oraz stresu oksydacyjnego, który manifestuje się zmarszczkami, suchą i szarą skórą oraz innymi powszechnymi oznakami starzenia. 8)

Antyoksydacyjne „królewskie trio” to witaminy A, C i E. Te antyoksydanty spowalniają starzenie się skóry, wspierają regenerację komórek i pomagają organizmowi produkować kolagen i elastynę – podstawowe białka budujące tkankę łączną skóry, odpowiadające za jej gładkość, sprężystość i odpowiednie napięcie.

 

Niedobór witaminy A powoduje stany zapalne skóry, suchość i szorstkość skóry, suche, łamliwe włosy, zanik gruczołów potowych.

Najbogatszym źródłem witaminy A są przede wszystkim produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak tran, wątroba, tłuste ryby, żółtka jaj, masło, ser żółty, śmietana, mleko. Spożywanie ich w nadmiarze może mieć niekorzystne działanie dla organizmu, a także spowodować przybieranie na wadze ze względu na ich wysoką kaloryczność. Dlatego lepiej sięgać po roślinne źródła witaminy A - beta-karoten, który zostanie przekształcony w naszym układzie pokarmowym w witaminę A, przy czym organizm wytworzy jej tylko tyle, ile potrzebuje. Beta-karoten znajdziemy w żółtych i pomarańczowych warzywach i owocach. Sięgaj po marchew, dynię, bataty, pomidory, morele, melony, mango, brzoskwinie. Jest obecny także w zielonych warzywach (szpinaku, sałacie, jarmużu, brokułach, cykorii, groszku, szparagach), suszonych śliwkach i wiśniach oraz w niektórych algach.

 

Witamina C pomaga w wytwarzaniu kolagenu, blokuje wolne rodniki, przeciwdziała w postawaniu zmarszczek. Organizm ludzki nie jest w stanie sam jej produkować, dlatego musi być ona dostarczana w pożywieniu. Bogatym źródłem witaminy C są: papryka, pomarańcza, papaja, czarne porzeczki, kiwi, ananasy, truskawki, kapusta, a szczególnie kapusta kiszona, grapefruit, pomidor, cytryna.

 

Witamina E - świetny antyoksydant rozpuszczalny w tłuszczach chroni witaminę A i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe przed utlenianiem w komórkach organizmu, co zapobiega uszkodzeniom tkanek i starzeniu skóry, zmiękcza skórę i likwiduje uczucie suchości. Podobnie jak witamina C nie jest produkowana przez organizm. Najlepsze źródła to: oliwa, orzechy laskowe, migdały, brzoskwinie.

5. Zadbaj o magazyny cynku, biotyny, krzemu i selenu.

Cynk jest niezbędnym mikroskładnikiem odżywczym do tworzenia i spowalniania rozpadu kolagenu i elastyny w organizmie, dlatego że jest składnikiem enzymów odpowiadających za naprawę struktury białek. Jest to ważne, ponieważ od około 21. roku życia kolagen zaczyna się rozkładać szybciej, niż nasz organizm może go wyprodukować. 9) A po 25. roku ten proces znacznie przyspiesza. Każdego roku tracimy około 1% kolagenu w "normalnych" okolicznościach. Znacznie więcej, jeśli mamy zbyt dużo słońca, stresu, palimy papierosy lub nie jesteśmy odpowiednio nawodnieni. 10) Cynk przeciwdziała foto uszkodzeniom skóry przez promienie UV, dlatego tlenek cynku często pojawia się w składzie filtrów przeciwsłonecznych. Antyoksydacyjne właściwości cynku przyspieszają procesy naprawy skóry i umożliwiają szybką regenerację. Cynk wspiera także wzrost włosów, hamuje łojotok i ma długą historię zastosowań medycznych w szerokim zakresie problemów dermatologicznych. 11)

Jeśli na paznokciach pojawiają się białe plamki lub końcówki paznokci zaczynają się rozdwajać i rozwarstwiać warto zastosować kurację cynkową.

Cynk jest również ważnym składnikiem odżywczym, jeśli masz zaburzenia tarczycy, takie jak Hashimoto, które mogą prowadzić do utraty włosów. Głównym źródłem cynku są: mięso, jaja, wątroba, ryby, ostrygi, nasiona dyni, słonecznika, otręby pszenne, kiełki pszenicy, a także cebula i czosnek.

A zatem bez cynku nie ma gładkiej i młodej skóry.

Drugim składnikiem odżywczym, na którym należy się skupić, żeby mieć piękne włosy, skórę i paznokcie jest biotyna. Biotyna to witamina B, która wzmacnia włosy i paznokcie. Występuje naturalnie w żywności, takiej jak wątroba, kalafior, dziki łosoś, awokado i botwina. Niskie poziomy biotyny mogą powodować przerzedzenie włosów i łamliwe paznokcie. Badania pokazują, że suplementacja biotyną (znaną również jako witamina B7) znacznie poprawiła wzrost włosów u kobiet doświadczających ich utraty.12)

Witaminy z grupy B razem z cynkiem wpływają na ilość i jakość wytwarzanego łoju. Według niektórych badań, działają androgenowo i hamują aktywność enzymu 5-alfa-reduktazy, zmniejszają także wrażliwość na androgeny, dlatego terapia wewnętrzna kompleksem witamin z grupy B oraz cynkiem przynosi bardzo dobre, szybkie rezultaty i sprzyja regeneracji naskórka, pomaga leczyć egzemę i trądzik.

Nasz organizm potrzebuje również krzemu, aby skutecznie korzystać z kolagenu. Krzem bierze udział w reakcji spajającej oddzielne włókna kolagenu i elastyny, co zapewnia tkance łącznej wytrzymałość i sprężystość, jest niezbędny do budowy i prawidłowego funkcjonowania skóry, naczyń krwionośnych i kości, usuwa z komórek substancje toksyczne, korzystnie wpływa także na naczynia włosowate, uszczelniając je.

Niezastąpionym strażnikiem naszej młodości jest również selen. Wspomaga elastyczność włókien skórnych, zmniejsza stany zapalne i chroni skórę przed działaniem promieni UV. Jest kluczowy dla tarczycy! Selenu możemy szukać w: ostrygach, rybach, nasionach i orzechach, jajach, mięsie, produktach pełnoziarnistych. Warto  jednak wiedzieć, że zawartość selenu w produktach pochodzenia roślinnego w znacznej mierze zależy od zawartości tego pierwiastka w glebie. Niestety polskie gleby są ubogie w selen więc zawartość selenu w produktach spożywczych nie jest bardzo wysoka. Stąd w wielu przypadkach mądrym i słusznym rozwiązaniem jest uzupełnianie swojej codziennie diety w preparaty selenowe.

6. Stosuj probiotyki

Ponieważ zdrowie skóry jest ściśle związane ze zdrowiem jelit, probiotyki mogą być równie korzystne dla skóry jak i jelit, szczególnie wtedy gdy cierpimy z powodu egzemy, trądziku czy łuszczycy. Probiotyki wzmacniają wrodzony układ odpornościowy skóry.13) Ma to sens, biorąc pod uwagę, że twoja skóra ma swój własny mikrobiom. Przyjazne bakterie na skórze działają jako ochronna powłoka przeciwko złym bakteriom, zanieczyszczeniom powietrza i wolnym rodnikom.
Jeśli pracujesz nad naprawieniem jelit i skóry zalecam w pierwszej kolejności probiotyk o dużej sile działania taki jak Pro-B . Następnie można przejść na dawkę podtrzymującą. Na marginesie, jeśli obecnie zmagasz się z SIBO powinieneś zacząć od celowanego probiotyku do czasu, aż twoja infekcja ustąpi, ponieważ typowe probiotyki mogą w rzeczywistości przyspieszyć nadmierny rozwój bakterii.

7. Chroń skórę przed promieniami UV

Ochrona skóry przed uszkodzeniami zewnętrznymi jest bardzo ważna. Szkodliwe promieniowanie ultrafioletowe (UV) może powodować fotostarzenie i zwiększać ryzyko raka skóry. Włosy i paznokcie są przedłużeniem twojej skóry i też są zagrożone uszkodzeniem promieniami UV, chociaż zazwyczaj tak o tym nie myślisz. Promienie UV mogą powodować łamliwość paznokci, a włosy stają się odbarwione, suche, kędzierzawe i cienkie.
Ważne jest zminimalizowanie czasu spędzanego na słońcu w godzinach szczytu, założenie odzieży chroniącej przed słońcem, kapelusza chroniącego włosy, pomadki ochronnej na usta i, oczywiście, stosowanie kremu z filtrem przeciwsłonecznym o szerokim spektrum działania. Warto wybrać krem ​​na bazie mineralnej wolny od niebezpiecznych chemikaliów, ponieważ wiele filtrów przeciwsłonecznych jest toksycznych i wyrządza więcej szkód niż pożytku. Moją ulubioną marką jest Sunscreen, który wymienicie chroni przed słońcem, nie jest tłusty, nie pozostawia białego osadu, dodatkowo koi skórę oraz utrzymuje jej nawilżenie.

8. Przestaw się na nietoksyczne kosmetyki.

Toksyczne filtry słoneczne nie są jedynymi produktami, które mogą powodować więcej szkód niż pożytku. Wszystko, co nakładasz na skórę: balsamy, kosmetyki, dezodoranty, środki czyszczące itp., mogą ukrywać setki nieujawnionych związków chemicznych, które podrażniają i powodują stany zapalne skóry. A ponieważ skóra jest porowata, toksyny mogą łatwo przeniknąć do krwioobiegu i krążyć po całym ciele, siejąc spustoszenie w całym organizmie.
Aby wybrać bezpieczne produkty do ciała, zawsze PRZECZYTAJ składniki!

Na stronie Zdrowego Sklepu PerfectMe możesz sprawdzić jakim markom zaufałam i skontaktować się ze mną w sprawie dodatkowych informacji.

9. Pomyśl o suplementacji.

Badania pani prof. Wawer z Warszawy z zakładu farmakologii mówią, że na przestrzeni ostatnich 20 lat ilość witamin w polskich warzywach i owocach zmniejszyła się wielokrotnie. Musimy więc wspomagać organizm suplementami.

W pierwszej kolejności powinieneś zadbać o równowagę kwasowo-zasadową i nareperować jelita. Bez zdrowych jelit nie ma sprawnie działającego układu immunologicznego, a tym samym zdrowia i młodzieńczego wyglądu. Dlatego w pierwszej kolejności stawiam na Proszek Zasadowy BASE Plus i czysty miąższ aloesowy. Zawarte w preparacie BASE Plus cytryniany wapnia, magnezu i potasu mają istotne znaczenie w neutralizacji kwasów. Mogą przyjmować jony H+ odpowiedzialne za zmianę pH płynów ustrojowych, a powstałe w ten sposób związki rozkładane są do wody i dwutlenku węgla, a następnie wydalane przez nerki i płuca. Zaś, inulina z korzenia cykorii jest świetną pożywką dla przyjaznych bakterii jelitowych i powoduje zwiększenie ich ilości w jelitach, szczególnie pożytecznych dla skóry rodzin Lactobacillus, Bifidobacterium i Bacterioides.

Miąższ Aloe Vera regeneruje i odmładza skórę poprzez wsparcie fibroblastów, a jego odżywcze składniki biorą udział w odbudowie kolagenu i elastyny, a tym samym przeciwdziałają efektom starzenia.

Kolejnym krokiem będzie wprowadzenie suplementów przeciwzapalnych i uzupełniających niedobory: aminokwasy, multiwitaminy i preparaty wielomineralne zawierające witaminy: A, C, E, cynk, selen, krzem, liofilizowaną zieleninę, kwasy tłuszczowe Omega 3, kurkuminę, imbir. Badania pokazują, że kwas tłuszczowy Omega-3 EPA może również zapobiegać uwalnianiu enzymów indukowanych promieniowaniem UV, które rozkładają kolagen i powodują zmarszczki oraz obwisłą skórę. 14) Podobnie kurkumina, aktywny składnik kurkumy, może pomóc stłumić zapalenie, które prowadzi do skaz skóry. Kurkuma jest stosowana od wieków w medycynie ajurwedyjskiej, aby zapewnić złotą poświatę i blask skórze. 15) Badania wykazały nawet, że kurkumina może być korzystna dla produkcji kolagenu i przyspiesza gojenie się ran.16)

Możemy również rozważyć uzupełnianie kolagenu, ponieważ wraz z wiekiem naturalnie produkujemy go coraz mniej. Kolagen jest niezbędnym elementem budulcowym skóry, dzięki niemu jest jędrna i elastyczna, a włosy i paznokcie mocniejsze. Pomaga również uszczelnić wycieki w jelitach, aby zapobiec przedostawaniu się toksyn, drobnoustrojów i komórek drożdży do krwioobiegu.

Zajrzyj na stronę mojego Zdrowego Sklepu PerfectMe, a znajdziesz tam dostępne na naszym rynku produkty o udokumentowanym działaniu.

Preparaty mineralne i witaminowe nie działają od razu, więc warto uzbroić się w cierpliwość. Prawdopodobnie pierwsze oznaki poprawy stanu skóry będą widoczne już po miesiącu regularnego stosowania.

Piękno zewnętrzne jest oznaką wewnętrznego dobrego samopoczucia, a skóra jest ekranem organizmu. Przejmując kontrolę nad swoim zdrowiem, otrzymasz dodatkowy bonus w postaci pięknych włosów, skóry i paznokci, dzięki czemu możesz wyglądać tak młodo, jak się czujesz!

Małgorzata Nitka

Źródło:

5) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3665023/

6) https://www.jaad.org/article/S0190-9622(12)02330-4/fulltext

7) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC126862/

8) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4428712/

9) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3047656/

10) https://www.dailymail.co.uk/femail/article-2655510/I-wiped-FIVE-YEARS-face-EIGHT-WEEKS-eating-drinking-collagen.html

11) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4120804/

12) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3509882/

13) https://worldhealth.net/news/probiotics-skin-health/

14) Eicosapentaenoic acid inhibits UV-induced MMP-1 expression in human dermal fibroblasts (PDF)

15) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK92761/

16) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16770527

Udostępnij ten post :